Thursday, October 31, 2013

Veidi hilinenud pildid ja tegevused

Siia postitusse tuleb palju erinevatest aegadest pilte, videosid ja mälestusi, millest olen unustanud kirjutada.

Kõigepealt tagasi koolinädala juurde, millest rääkisin ainult videopostituses, kuid ei pannud ühtegi pilti ega videot. Kuigi see oli juba kaua aega tagasi, siis pean sellest veel kirjutama.

Koolinädala avamine


 Siin on kaks videot koolinädalast, kus terve kool oli kaheks grupiks jaotatud. Esimene video on vastasgrupi poistest. Ülesande nimi oli "MTV Boys", kus mõlemad grupid pidid tegema järgi Chris Browni muusikavideo "Turn up the music". Kuna vastasgrupp võitis selle ülesande, otsustasin nende oma siia panna. Teine video on aga meie meeskonnast. Ülesandeks oli välja mõelda koreograafia kava, mis oleks inimese arengust ehk alguses kui sünnid, siis kuidas kasvad suuremaks ja vananed. Muusika oli ette antud, välja tuli mõelda ainult koreograafia kava ja see teistele selgeks õpetada. Meie grupp sai ülesandega ikka nii hästi hakkama! 







Meie tiimi MTV poisid

Meie tiim JA VÕIDUKARIKAS!!!! (kõik pole pildil) Mind pole ilmselt raske üles leida (juuksevärv)



Võit meie tiimile!!!


 Conni, kellega koos laulsime hispaania keelset laulu ja võitsime meie ülesande ära!!!


Meie tiimi cheerleaderid, kõige vasakpoolne on mu vanim õde Cata


Nüüd iseseisvuspäevast (18.september) paar pilti.





 Käisime rodeot vaatamas


 Imeline Tšiili!


 Kui autoga sõites igav hakkab, teeme pilte...

...ja kui kodus igav hakkab, siis teeme ka pilte


Olen unustanud kirjutada igasugustest asjadest. Meil oli siin ka vahepeal õpetajate päev, kuid õpetajate päeva puhul jäi kool ära. Hästi soe päev oli ning otsustasime Cataga midagi teha. 

Hommikul kell 10 läksin juuksuri juurde, sest loomulikult mul niinii heledad juuksed pole ning värv hakkas juba täitsa välja kasvama. Palju siin Tšiilis neil juuksuritel ei tule ilmselgelt heledajuusteliste inimestega tegeleda, mistõttu olin juba enne päris kindel, et ei pruugi soovitud tulemust saada. Ja ega ei saanudki.. Eks mu juuksed sellised keerulised veidi ole, sest pealtnäha mul justkui hästi heledad juuksed, kuid tegelikult mul on pealt kõik blonde triipe täis ja alt on tumedam. Selle asemel, et juuri värvida, tegi ta mulle veel blonde triipe pähe ehk tulemus jäi siiski suhteliselt samaks. Järgmine kord lähen proovin uut juuksurit.. Pärast juuksuri juures käimist läksime Cataga klassivenna juurde, kus oli veel erinevatest klassidest inimesi. Sellel klassivennal on aias bassein ka ning käisime kõik riietega ujumas, tegime pilte, rääkisime juttu ja lihtsalt nii tore päev oli! Hiljem käisime empandasid ostmas, mis on justkui pirukad mille sees on liha/juust. See siin Tšiilis nagu rahvustoit. Tellisime ka pitsat. Õhtul jõudsime koju kuskil kella 22.00 ajal ning olime nii väsinud, et jäime kohe magama.

Üldse kui käin oma õe Cataga kuskil, lasevad alati autod signaali, peatavad üleüldse auto või küsivad nime. Kokku teeme ikka paraja beibe gängi küll - mina oma heledate juustega ning tema oma ilusa välimusega. Teda ajab selline tähelepanu alati kohutavalt närvi, kuid mina endiselt naudin seda!! Vahepeal kui olen ikka jube väsinud ja tusases tujus, siis mõtlen küll, et no ega polnud vaja seda signaalitamist ka veel, kuid üldiselt see nii fun, sellist asja Eestis ju pole! Üks päev läksin üldse bussist maha ning üks mees, kes oli bussipeatuses, ütles mulle "Tere tulemast Tšiili, ilus tüdruk!"

Üks väga teistsugune asi, mis koolis veel vahepeal toimus, oli "Must list". Rääkisin millalgi varem ka, et gümnaasiumi kahes viimases ehk 3. ja 4.klassis meil poisse pole. Ise ma käin gümnaasiumi 2.klassis ning minu klassivennad on kooli vanimad poisid. Igatahes Must List oli list, mille koostasid 4.klassi ehk lõpuklassi tüdrukud ning panid sinna inimesed, kes neile ei meeldi. List oli suurelt üleval koolis ning kõik võisid näha, kes sinna lisatud on. Selline asi toimub koolis iga aasta. Üks päev vahetunni ajal pidid kõik mustas listis olnud inimesed minema kooli õuele, istuma tooli peale ning selga panema prügikoti. Seejärel hakati neile pähe määrima igasugust jama - võid, tainast, sulajuustu, õli, jahu jne. Kõigile oli pandud ka üsnagi alandav hüüdnimi. Näiteks õpilasesinduse presidendi nimeks pandi ühe endise Tšiili presidendi nimi, kes oli olnud väga halb president. Näiteks ühele mu klassiõele pandi mingi oranži multikategelase nimi, sest see klassiõde tahtis värvida juukseid heledamaks, kuid kui siiski loomulik juuksevärv on täiesti must, on raske heledaks saada ning tulemus oli hoopis üsna oranžilähedane. Inimesi oli listis päris palju ning igast klassist. Pärast pidid nad sööma mingit rõvedat asja ja tegema etteaste, mis neil kästi teha. Terve kool oli vaatamas, kes polnud mustas listis, sealhulgas ka õpetajad ja direktor. 

Koolis läheb mul üsna hästi. Pean kaasa tegema juba kõiki kontrolltöid, mis on küll väga raske, kuid eks kuidagi saan midagi ikka kirja pandud. Hinded on muidugi halvemaks läinud, kuid see on mõistetav ja mingeid probleeme sellepärast olnud pole. Paari nädala pärast algab suvevaheaeg, kuid enne seda on veel nii palju töid ja esitlusi vaja teha. Pean tegema ka 7 eksamit - ajalugu, bioloogia, hispaania keel, füüsika, keemia, inglise keel, matemaatika. Ega ausalt öeldes ma ei kujuta ette, mismoodi see hakkab välja nägema. Füüsika, matemaatika ja inglise keel pole hullu, kuid ülejäänud... Tuleb palju õppimist enne eksameid.

Muidu on kõik hästi. Sõbrad on imelised. Tšiili on ilus. Toit on hea. Kool on vinge. Kõik on juba täiesti tavaline ning raske on leida asju, mis mind üllataksid, sest see igapäevaelu, mis alguses tundus nii teistsugune ja harjumatu, on saanud nii normaalseks. 

Kõige lähedasem sõbranna on endiselt Francisca, kellega olen olnud nüüd pinginaaber juba kuu aega. Alguses oli mul raske mõista, et kuidas saab keegi olla niiiniii hooliv ja mõistev, kuid siis sain teada, et ta ise on selles koolis alles teist aastat ja tal oli alguses nii raske kohaneda, sõpru leida ja ennast mugavalt tunda ning ta ei kujuta ettegi, mida mina tunnen, kui olen lisaks uuele koolile ka uues perekonnas, uues riigis, uues kultuuris, sest temal oli raske ainuüksi kooligagi harjuda ning ta tahab teha kõike, et mul oleks hea. 




Franiga koos õpin iga päev nii palju hispaania keelt ka. Ta hakkas mulle hispaania keelt õpetama ja mina talle inglise keelt. Varem olid tal inglise keeles ainult hinded alla 6.0, põhiliselt 5.5, kuid viimaseks tööks õppisime koos, kirjutasin talle välja kõik tähtsamad ebareeglipärased tegusõnad, seletasin reegleid ning ta sai hindeks 7.0!!!!!  Ülemisel pildil meie inglise keele tööd kõrvuti - kaks seitset! Inglise keele õpetaja nii rõõmustab Frani arengu üle. Lisaks Franile on inglise keeles tohutult arenenud ka mu õde Cata ning parim sõber Javier. Kõik saavad ainult üle 6.0 nüüd tööde eest. Selle eest jällegi arenen ka mina aina rohkem hispaania keeles ning erinevates õppeainetes, sest nad aitavad mind kõige muuga. 

Koige parem Francisca Millard!

Tänaseks lopetan, jube pikaks läks see postitus siin. Kirjutan ilmselt nädala lõpus uuesti, sest hetkel mul aega seda teha ka, neli päeva pole kooli Halloweeni pärast. 

Soojad kallid Andrile ja Karlile seekord! Teised aga olge tublid ning pidage selle külma käes ikka vastu (just saying, et mul siin siuke normaalne rannailm). 

Uskumatu, kui kiiresti on aeg lennanud. Juba 100 päeva tagasi kell 18.00 istusin Tallinna Lennujaamast Tallinn-Helsingi lennule, sealt juba edasi Helsingi-Pariis ning Pariis-Santiago. Varsti näeme, sõbrad!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.