Wednesday, January 8, 2014

15.detsember-23.detsember

Lubasin kirjutada kolm päeva järjest iga päev uue postituse. Eile oli 1.päev ning kirjutasin jubepikalt kõigest, millest veel mäletasin ja kuna seekord pean oma lubadusest kinni, saate täna lugeda, mis tegin ajavahemikus 15.detsember-23.jaanuar.

Veidi poliitikast.. 15.detsembril oli presidendivalimiste 2.voor. Tšiilis valitakse presidenti iga nelja aasta tagant, kuid vahel võib president jääda veel kaheks aastaks. Eestist on see seetõttu erinev, et Eestis võib president kandideerida lihtsalt nelja aasta möödudes üheks valitsusajaks veel, kuid siin seda pole. Samuti on rohkem presidendikandidaate kui Eestis, see aasta oli vist kuskil 10 kandidaati. 1.vooru valimistel käisin samuti isaga kaasas. Ta hääletas siis Evelyn Matthei poolt. Et hääletada, tuli enne seista pikalt järjekorras. Nad olid nii vaimustunud, kui ütlesin, et Eestis võime lihtsalt võtta telefoni kätte ning valida internetiteel, mis ei võta rohkem kui 2 minutit. Siin ilmselgelt internetiteel valimist pole. 1.voorus kahe enim hääli saanud kandidaadi vahel saab valida 2.voorus. Teist valimisvooru ei toimu juhul, kui esimeses voorus saab keegi kandidaatitest enam kui 50% häältest. 1.voorus said see aasta enim hääli kaks naiskandidaati - Evelyn Matthei (kelle poolt mu isa hääletas) ja Michelle Bachelet. Esimeses voorus sai Bachelet kuskil 46%, Matthei 27% ning ülejäänud kandidaadid 27% häältest. Juba siis olin ma kindel, et Bachelet võidab. Ta oli Tšiili president enne praegust presidenti Sebastian Piñerat samuti ning nüüd valiti ta tagasi. 2014.aasta veebruaris peaks ta ametlikult presidendiks saama. 

15.detsembril pärast valimistel käimist läksime vanaema-vanaisa juurde, kus olime terve päev basseinis. Seal on alati ikka nii vahva käia.



16.detsembri õhtul läksime kinno vaatama Tšiili filmi, kus üks kohalik näitleja tegi nalja Tšiili valitsuse ning tähtsate inimeste üle. Aru sain üllatavalt paljust, kuid kuna siiski kohalikud inimesed ja tähtsad isikud pole mulle väga tuttavad, oli kohati päris raske naljadest aru saada. 

17.detsembri hommikul saabus Soome vahetusõpilane Aurora, kes elab Valparaísos, Santiagosse. Kutsusin ta neljaks päevaks endale külla. Nii lahedad päevad olid. Käisime kinos, šoppamas, basseinis ujumas, päevitasime, sõime häid sööke ja rääkisime palju palju juttu. Reedel läks ta tagasi Valparaísosse.

Mu armas soomlane


Käisime kinos mu õe, Soome ning Kanada vahetusõpilasega


Teisipäeva õhtul, kui samal päeval kui Aurora Santiagosse tuli, pidime minema kooli, sest 1-6 basicol ehk 1.-6.klassi lastel oli graduacion ning mu keskmine õde lõpetas 2ºbasico. Graduacion on justkui lõpuaktus, kuid autasustatakse õpilasi erinevate asjade pärast. Pärast on kõikidel klassidel eraldi nö klassijuhatajatund. Kolmapäeval oli 7ºbasico kuni 3ºmedio graduacion ehk minu ja Cata lõpuaktus. Nii jube oli 33 kraadises kuumuses olla koolivormiga, kuid meenus jällegi, kui ilus mu kooli koolivorm ikka on. See tõesti ilus. Nii tore oli sellel päeval näha kõiki oma klassikaaslaseid. Graduacioni ajal istusin oma klassivenna Javieri kõrval ning meenusid need koolipäevad, kui sai temaga koos tundides istutud. Nii palju nalja sai ja ma armastan oma klassi ikka nii palju. Need inimesed said mulle nii ruttu kalliks ja südamelähedaseks. Pärast klassijuhatajatundi tahtsid mu vanemad küsida klassijuhatajalt, et kuidas mul see aasta möödus ning kas õpetajad üldises plaanis minuga rahul. Sain nii palju kiitusi jälle ning mu hostvanemad olid ka nii uhked. Sellised momendid teevad mind nii õnnelikuks.
Eelmise ning ka tulevase aasta pinginaaber Fran Millard, parim neiu

Kõige ilusamad ja suurema südamega Tšiili poisid Javier ja Francisco, mu kõige lähedasemad sõbrad

Tulevane IIIºmedio, nii kalliks saanud inimesed

Mu suurepärane õde Cata


21.detsember tegime esimese jõulukülastuse. Läksime Viña del Mari, kus elab mu isa ema õde ehk vanatädi koos oma mehe ja emaga. Ehk vanatädi, vanatädi mees ning vanavanaema. Vanavanaemal on vanuseks 95 aastat. Veidi aja pärast tuli ka üks isa õdedest oma pojaga ning vanaema. Pärast nende külastamist läksime perega randa, mis on kindlasti üks mu lemmikumaid kohti maailmas. See Viña del Mari rand (kus käisime ka vahetusõpilaste ja tugiisikuga) on lihtsalt uskumatult ilus, eriti õhtul kui päike loojub ning siis, kui juba täitsa pime on. Nii ilus!







22.detsembril tegime õhtul 3 tundi küpsiseid, samal ajal käis Michael Buble jõululauludega plaat. 







Iga päev enne jõule käisime ka uusi jõulukinke ostmas. Kuna siin on perekond nii tähtis ja rõõmu tahetakse kõigile teha, oli listis 29 sugulast, kellele pidime kingi leidma. Väikestele õdedele ostsime samuti mina ja Cata jõulukingid ehk enne jõule veetsime mitmeid mitmeid tunde kogu aeg poodides kinke otsides.

Kui poes šopates jalad ära väsivad

Poes müüdi nii lahedaid telefone






2 comments:

  1. Eestlased ei vali presidenti ise vaid ikka valitsuses rahvasaadikud teevad seda hääletamise teel ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei mõelnudki presidendivalimisi tegelikult, veidi üksteise otsa läks kogu jutt ja hüppasin presidendivalimiste teema pealt korraks üle teiste valimiste peale ning seetõttu tunduski, et pidasin silmas, et saame valida PRESIDENTI interneti teel :D

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.